De reis terug

22 augustus 2016 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

De laatste nacht in ons mooie hotel verstoord in mijn nachtrust door het geknars van een rijtje tanden. Ik zal geen namen noemen maar ik denk dat hij nog aan het genieten was over "Universal Studio's". Na een tijdje wakker gelegen te hebben er toch maar uitgegaan om een laatste duik te nemen. Lara wilde ook nog een keer zwemmen maar Sam wilde liever douchen en Sonja moest de koffers nog doen, dus zijn we maar gaan zwemmen met zijn tweeën. Nog met de slaap in haar ogen sprong ze in het koude zwembad en was direct wakker. Na veel gespring en gelach stond er opeens een groene zwembroekje aan de kant. Het was Sam en wilde bij nader inzien toch even meedoen. Na een klein uurtje gezwommen te hebben zijn we gaan douchen en was Sonja onderhand klaar met inpakken voor de reis terug. Ontbijt bij ons hotelTegen tien uur waren we aan het ontbijt en het was weer net zo'n zooitje als de andere twee dagen. Niets klopte, lange wachttijden maar het eten was lekker en maakte weer een hoop goed. We moesten nog zo'n twee uur terug rijden waarvan het eerste half uur door de bergen. Nu bij daglicht konden we goed zien waar we een paar dagen geleden in het pikkedonker overheen moesten rijden en zag er nu minder spectaculair uit dan bij de heenreis. Bij aankomst in L.A. brachten we onze huurauto terug. Aan de snelheid te zien waarmee dit ging hadden de mannen hier dit vaker gedaan. Spullen eruit en een pendelbusje naar het vliegveld. Hier moesten we een uur in de rij staan om in te checken en daarna nog een half uur om door de douane te komen. Al met al ging het best vlotjes en konden we boarden om half zeven. De reis terug ging snel voorbij en we hebben heerlijk film gekeken. Lara was al wat vroeger in de avond gaan slapen en was wat beter uitgerust dan de rest van ons, denk twee uurtjes dat de oogjes van ons dicht hebben gezeten. In Frankfurt moesten we nog een overstap maken voordat we arriveerde om half zes in Amsterdam. De reis had van L.A. naar Frankfurt 10 uur en 15 minuten geduurd en van Frankfurt naar Schiphol zo'n 50 minuten. Vanuit Schiphol nog een uurtje terug en toen nog even een bakkie gedaan bij Ad & Ans voordat we doorreden naar huis. Een mooi avontuur van 30 dagen lang om nooit meer te vergeten en zoals Maarten al eerder zei bij zijn rondreis, wij zijn toe aan vakantie...