Grand Canyon - Sedona

12 augustus 2016 - Grand Canyon National Park, Verenigde Staten

Passagier Sam 120816Vanochtend zijn ik en mama om vijf uur wakker geworden door Ramon's gesnurk (lijkt net een drilboor). We konden echt niet meer slapen dus gingen we maar op de iPad spelen. Nadat we ons hadden opgefrist gingen een hapje eten bij het restaurant. Na het eten stapten we in de auto op weg naar de AirPort. Bij de AirPort moesten we ons eerst melden, daarna gingen we een veiligheidsfilmpje kijken. Na ongeveer 15 minuten wachten werden we opgehaald in de wachtruimte om naar de helikopter te lopen van Papillon. Toen we bij de heli waren moesten we op een plek gaan zitten die zij toewezen zodat het evenwicht verdeeld was. Mijn plek was schuin achter de piloot dus achteruit vliegen. Mama, Lara en Passagier Sonja 120816Ramon zaten tegenover en naast mij zat een Italiaan en achter mij ook. Het was echt heel erg mooi door de diepe kloven met soms een klein riviertje, maar de riviertjes waren niet blauw zoals gewoonlijk maar een beetje bruin geelachtig, de piloot zei dat dat kwam door de rotsen. Na zo'n 30 minuten vliegen en veel foto's rijker zijn we weer geland op de kleine AirPort dichtbij ons hotel. Na het vliegen zijn we terug gereden naar het hotel om uit te checken. Toen zijn we in de auto gestapt om naar Sky Ranch Lodge in Sedona te rijden. Flintstones Sam 120816Onderweg zag mama een grappig huisje dus we stopten en toen we goed keken zei Ramon hard de Flintstones!!! We gingen naar binnen en toen moesten we 5 dollar p.p. betalen om in het Flintstone park te komen. Eenmaal binnen hadden ze allemaal huisjes, auto's etc. nagebouwd. Toen we weer in de auto zaten vervolgde we de reis naar Sedona. Onderweg kwamen we het stadje Flagstaff tegen, helaas ging niet alles goed, want het weer en de temperatuur zaten niet mee, want de temperatuur ging van 92 Fahrenheit naar 60 Fahrenheit en het regende. We kwamen toen in Sedona aan en de zon scheen weer.
Huisje in Sky Range Lodge 259 120816We kregen een mooie kamer in Sky Ranch Lodge toegewezen en daarna zijn Ramon, Lara en ik nog gaan zwemmen in het best wel mooie zwembad. Na het zwemmen ging we eten in Mesa AirPort, daar was echt heel lekker eten en ik heb nog een lekkere Cocktail gedronken met vers fruit, maar Lara viel toen in slaap tijdens het eten en we kregen haar niet wakker omdat ze moe was van het zwemmen. Toen we terug waren bij de Lodge gingen we lekker slapen, omdat we 's ochtends vroeg op moesten staan voor de jeeptour.

1. Me:
    15 augustus 2016
    Sam zit in de helicopter of hij er helemaal huis hoort!
  2. Dorthy Leijten:
    15 augustus 2016
    Goed verhaal, Sam! Heel goed geschreven! Enne...als piloot zou jij het niet slecht doen!! Xx
  3. Ans:
    Prima verhaal Sam!!
    Je vertelt al wat jullie meemaken heel relaxed,
    zodat wij "de thuis blijvers" een goed beeld van
    jullie reis krijgen. Ook de complimenten aan
    "flintstone" Ramon.Het lijkt voor ons,dat hij het
    schrijven steeds leuker vindt.
  4. Parkweg 4:
    16 augustus 2016
    He Sam Flintstone;-) leuk verhaal joh! Tjonge wat doen jullie veel zeg! Leuk om dat straks nog allemaal terug te lezen. Leuke foto's hoor! Enne inderdaad als piloot zou je niet misstaan! Jabadabadooooo! Geniet maar lekker! Kus! Papa